TAAL BEGINT THUIS
ervaringen, inspiratie en tips voor samenwerking tussen scholen en ouders voor meer taalstimulering thuis

Beschrijving van achtergrondinformatie en ervaringen voor samenwerking tussen scholen en ouders voor meer taalstimulering thuis. Deze ervaringen zijn opgedaan op ruim twintig basisscholen in Rotterdam. Het tweede deel biedt een stappenplan om zelf werk te maken van de samenwerking met ouders, wederom geïllustreerd met praktijkervaringen. Een cruciale eerste stap is het bewustwordingsproces van het probleem laaggeletterdheid en het belang van een wederkerige relatie tussen school en ouders. De laatste stap - borging van de aanpak - vraagt meer experiment. Juist die stap helpt de aanpak te verankeren, maar vraagt nieuwe kennis en structuur.


Downloads
Titel informatie
Medewerker

Bos, Anne; Diender, Annette

Auteur

Pluijm, Martine van der

Uitgave

Rotterdam : Programmabureau Beter Presteren, 2014

Collatie

75 p.

Annotatie

Met lit. opg.

Publicatiejaar

2014