ALLES-APART

Methode spelling, grammatica en begrijpend lezen voor de groepen 5 tot en met 8 in het basisonderwijs. In de methode wordt de lesstof systematisch en contextgebonden aangeboden. Dit geldt vooral voor spelling, grammatica en begrijpend lezen. Naast het aanbeiden van taalonderwijs worden in de methode aanbevelingen gegeven ten aanzien van het onderwijs in de kennisvakken (aardrijkskunde, geschiedenis, natuur en techniek verkeer, mens en samenleving), schrijven, Engels en alle expressievakken. De methode bestaat uit: een lesboek, een werkboek en een spellingklapper voor de leerling, een handboek voor de leerkracht, een antwoordenboek, bordplaten en een cd met software voor een digitaal schoolbord. In de methode wordt expliciet aandacht besteed aan de volgende uitgangspunten: begrijpend lezen, spelling van onveranderlijke woorden, werkwoordspelling, grammatica en een weekopdracht waar leerlingen gedurende de hele week aan werken. De leerjaaraanduiding is een indicatie. In principe zullen de meeste leerlingen in groep 5 werken op niveau B, in groep 6 op niveau C, in groep 7 op niveau D en in groep 8 eindigen op niveau E. Niveau A is bedoeld voor zwakkere leerlingen en niveau F als extra oefenstof voor snelle leerlingen. of voor snelle leerlingen.


Titel informatie
Auteur

Nijhof, Marije; Jong, Marloes de

Uitgave

Callantsoog : Alles-in 1, 2009-

Publicatiejaar

2008